Néhány napja beköszöntött az „új világ”, vagyis eljött a bűvös május 25-e, amikor a GDPR hivatalosan is életbe lépett Magyarországon. Bár már 2016- óta nem titok, hogy az Európai Unió Adatvédelmi Szabályzata 2018-ban élesben is életbe lép, a felkészülési időszak alatt nem nagyon hallottunk a GDPR-ról. Egészen néhány hónappal ezelőttig, amikor hatalmas őrület kerekedett a téma körül. Nem volt olyan csap, amiből ne ezzel kapcsolatos információk folytak volna. Azonban ezek az infók sokszor nem teljes és nem megfelelő tényekről tájékoztatták az érintetteket. Ennek az eredménye pedig az lett, hogy a cégtulajdonosok azt sem tudják, melyik megoldáshoz kapjanak.
Volt, aki a könyvekben és a pontos jogszabályokban hitt, míg mások a gyorstalpaló tréningekre esküdtek vagy a dokumentációs csomagokat tartották a legjobb választásnak. Az IFL Group most összegyűjtötte és elemezte azokat a szoftvereket és dokumentáció csomagokat amelyek a magyar piacon elérhetőek.
Az IFL Group a tanulmányában összesen 10 eszközt hasonlított össze. Ezek között található szoftver, dokumentációs csomag, és online kérdőív is.
Lényeges szempontok
Az IFL saját szempont rendszer alapján dolgozott a tanulmányban. Figyelembe vették például, a kiadó cég múltját (Foglalkoztak-e adatvédelemmel, vagy egy projekt cégről beszélünk csak…), a termék érettségét (most adták-e ki, vagy már megjelent több verzió), illetve például a publikus adatvédelemmel kapcsolatos referenciáikat is.
Melyik eszköz érdemes választani?
Az IFL Group rendszere szerint ehhez az alábbiakat kell figyelembe venni.
Gyakorlatiasság
Egy cég számára legtöbbször lényeges szempont a gyakorlatiasság. Ezzel pedig rögtön ki is estek a jogszabálygyűjtemények és a könyvek, hiszen ezek nem támogatják ezt a kitételt.
Ingyenesség
Az ingyenesség szempontja leginkább a gyanúra hívja fel a figyelmet, hiszen a valódi értékeket meg kell fizetni, így a pénzbe nem kerülő kiadványok vagy szolgáltatások valószínűleg nem nyújtanak valódi segítséget.
Garancia
Ha egy szolgáltató garanciát vállal a termékére, az nagy biztonságot nyújt a vásárlónak. Kérdés azonban, hogy a GDPR esetében mit jelent ez. Hiszen lehet, hogy valaki tíz óra alatt kiokosít a témában, viszont hol ér véget a garancia? Ha esetleg ennek ellenére is megbüntetik a céget, mi történik? Valószínűleg nem a felkészítő cég fizeti majd ki a bírságot.
Az első három győztes
Az IFL tanulmánya alapján az alábbi három termék az, ami a legnagyobb segítséget tudja nyújtani egy cégnek a felkészüléshez: